Co nowego w Tutorialach? Co nowego w Tutorialach?

Powrót

Tutorial - Oferta materiału sadzeniowego 2009

Toutorial dotyczy portletu Oferta materiału sadzeniowego. W tym tutorialu dowiecie się jak:

  • jak znaleźć portlet
  • jak skonfigurować portlet dodając szkółki i ofertę danej szkółki (Nadleśnictwo)
  • jak skonfigurować portlet na poziomie dyrekcji regionalnej

Przykład gotowej oferty materiału sadzeniowego (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Pierwszy krok

Skontaktuj się z administratorem strony WWW w swojej jednostce i poproś go o:
1. Założenie konta w portalu korporacyjnym (o ile go nie masz) i dowiązanie go do jednostki którą administruje
2. Nadanie uprawnień do konfiguracji portletu Oferty materiału sadzeniowego.

(INFORMACJA DLA ADMINISTRATORA: wstaw portlet  Oferta materiału sadzeniowego na stronę, kliknij trzy kropeczki i wybierz uprawnienia. Następnie Użytkonicy > Dostępni - wybierz osobę i kliknij zmodyfikuj uprawnienia dodaj prawo modyfikacji. Jeżeli w dostepnych użytkownikach nie widzisz danej osoby znaczy to że nie dopisałeś jej do użytkowników swojej organizacji. Aby dopisać użytkownika należy wybrać portlet administracja organizacją>Organizacje>Akcje>Dołącz użytkownika lub utwórz użytkownika - jeżeli nie ma konta w Portalu).

Jak znaleźć portlet oferta materiału sadzeniowego?

Po zalogowaniu na swojej stronie wybierz Dodaj zawartość > Lasy > Oferta materiału sadzeniowego

Jeżeli nie wiesz jak to zrobić skontaktuj się administratorem strony WWW w swojej jednostce!

Po wstawieniu w odpowiednie miejsce portletu zaczynamy go konfigurować wybierająć Właściwości

Najpierw musimy dodać nazwy i dane teleadresowe szkółek

Wprowadzamy dane (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Przy wprowadzaniu współrzędnych GPS możne je uzyskać np. ze strony www.targeo.pl

Wpisujemy nazwę miejscowości i klikamy szukaj:

 

Sprawdzamy czy to właściwa miejscowość klikamy na nią lewym przyciskiem myszki i wybieramy "Pokarz współrzędne miejsca":

Kopiujemy współrzędne GPS (Ctrl+C):

I wklejamy je do naszego formularza.  Wypełniamy ostanie pole Uwagi - gdzie możemy podać np. miejsce wjazdu na szkółkę, gdzie dzwonić w przypadku odbioru sadzonek poza godzinami działania szkółki itp informacje. I zapisujemy dane (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Dodajemy tyle szkółek ile potrzebujemy. Po zapisaniu szkółek można zawsze edytować zapisane dane lub usunąć szkółkę.

Uwaga: jeżeli do szkółki dopisane są oferty nie da się jej usunąć!

 

Jak dodać ofertę sadzonek dla poszczególnych szkółek?

Klikamy Dodaj pozycję oferty:

Wypełniamy cały formularz wybierając z list wyboru: nazwę szkółki, gatunek, kod produkcyjny, wpisujemy ilość sadzonek w tysiącach sztuk np.: 2 - to dwa tysiące, 0,2 - dwieście sztuk a 0,02 - dwie sztuki. Podajemy cenen netto i brutto za tysiąc sztuk, określamy średnią wysokość oraz region nasienny. Region nasienny dla danej szkółki można pobrać z mapy znajdujęcej się pod adresem: http://zakazywstepu.lasy.gov.pl/map.aspx. Należy zaznaczyć po prawej stronie regiony nasienne wpisać miejscowość i gotowe. W polu uwagi można podać nazwę gatunku którego nie ma na liście lub inne precyzyjne dane. Po wypełnieniu całego formularza zapisujemy go (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Po zapisaniu ofert można je edytować i kasować (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Zawsze można zobaczyć końcowy widok oferty przez przycisk Wróć do podglądu oferty. Dane można sortować w kolumnach:

I gotowe , a tak wyglądają wyniki (kliknij zdjęcie aby powiększyć):

Jak skonfigurować portlet na poziomie dyrekcji regionalnej?

Wstawiamy portlet Oferta materiału sadzeniowego, wybieramy właściwośći:

Zaznaczamy Wyświetl ofertę organizacji podrzędnych i zapisujemy ustawienia

I gotowe. Wsztstkie zamiany na stronach nadleśnictw będą widoczne natychmiast na stronach RDLP.

 

Miłego użytkowania: Daniel

Na daniach dołączymy nowe funkcjonalności związane z Filterm oraz poprawimy prezentacje danych - nie będzie to miało żadnego wpływu na wpisywane dane, więc korzystajcie już teraz z portletu.

 

Poniższa część tutorialu skierowana jest do jednostek poza Portalem Korporacyjnym

Aby skonfigurować ofertę z sadzonkami należy:

1. Wejść na stronę startową: http://start.lasy.gov.pl/web/guest

2. Zalogować się loginem i hasłem które otrzymaliście mailem

3. Przejść do strony swojej jednostki za pomocą przycisku w prawym górnym rogu:

I postępować tak jak na początku tutorialu.

Na stronie WWW swojej jednostki zamieszczacie link do oferty materiału sadzeniowego.

Miłego użytkownia: Daniel