Wydawca treści Wydawca treści

Polityka prywatności

Szanowni Państwo!

Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinie, przywiązuje szczególną wagę do poszanowania Państwa prywatności oraz dokłada wszelkich starań, by zapewnić  bezpieczeństwo danych osobowych, przetwarzanych w związku z realizowanymi przez siebie zadaniami.

Przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie  przepisami, w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r., str. 1 oraz Dz. Urz. UE L 127 z 23 maja 2018 r., str. 2)  nazywanego dalej RODO.

Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych przetwarzanych przez Regionalną Dyrekcję Lasów Państwowych w Szczecinie  jest Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Szczecinie z siedzibą w Szczecinie przy ul. J. Słowackiego 2, 71-434 Szczecin, tel.: +48 91 432 87 00, fax: +48 91 422 53 13, adres e-mail: rdlp@szczecin.lasy.gov.pl (dalej jako: Administrator).

Inspektor Danych Osobowych

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych panią Karolinę Kaczmarek; w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych można skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem rodo@szczecin.lasy.gov.pl lub telefonicznie +48 91 432 87 12

Cel w jakim przetwarzamy Państwa dane osobowe i podstawa prawna takiego przetwarzania

Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

  1. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynika­jących z przepisów regulujących działalność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe, przede wszystkim ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach, ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych; ogólną podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
  2. realizacji zadań w interesie publicznym, w szczególności polegających na udzielaniu informacji publicznej ( w rozumieniu ustawy  z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej) oraz informacji o  środowisku (w rozumieniu ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko); ogólną podstawą prawna takiego przetwarzania jest art. 6 ust.1 lit. e RODO;
  3. podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy oraz realizacji zawartej umowy; podstawą prawną takiego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  4. dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami związa­nymi z zawartą umową lub z uchyleniem się od jej zawarcia oraz  dochodzenia roszczeń i obrony przed ewentualnymi roszczeniami wynikającymi z praw i obowiązków Administratora; ogólną podstawę prawną takiego przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  5. administracji wewnętrznej jednostki organizacyjnej Administratora, w tym utrzymania infrastruktury, statystyki i raportowania wewnętrznego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  6. działalności edukacyjnej i promocyjnej (art. 6 ust. 1 lit. f , art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  7. w innych celach realizowanych w oparciu o udzieloną przez Państwa zgodę na przetwarzanie danych osobowych – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

W przypadkach, w których przetwarzanie danych odbywa się na pod­stawie zgody
(art. 6 ust. lit. a RODO) osobie, która udzieliła zgody przysługuje prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie ma wpły­wu na zgodność z prawem przetwarzania danych, którego dokonano przed jej cofnięciem; by cofnąć zgodę należy skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem podanych wyżej danych kontaktowych.

Odbiorcami danych osobowych, mogą być organy publiczne oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia w zakresie archiwizacji, usług serwisowych
i innych działań niezbędnych w celu realizacji zadań własnych.

Okres przechowywania danych

Dane osobowe są przechowywane:

  1. w sytuacji, w której przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, przez okres wynikający z przepisów szczególnych.
  2. przez okres niezbędny do realizacji zawartej umowy, a następnie przez okres konieczny dla zabezpieczenia dochodzenia ewentualnych rosz­czeń oraz spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z zawartą umową;
  3. w przypadku cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych lub złożenia sprzeciwu – do momentu odpowiednio wycofania zgody lub złożenia sprzeciwu;

Prawa osób, których dane przetwarzamy

W związku z przetwarzaniem danych osobo­wych, osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych (art. 15 RODO), ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia danych (art. 17 RODO), ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), przeno­szenia danych (art. 20 RODO), wniesienia sprzeciwu wobec przetwa­rzania danych (art. 21 RODO).

Powyższe prawa mogą ulegać ograniczeniu na podstawie przepisów krajowych lub Unii Europejskiej.

Podanie danych osobowych jest:

  1. obowiązkowe w przypadkach, gdy przepis prawa tak stanowi;
  2. dobrowolne, jeżeli dotyczy udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych;
  3. dobrowolne, jeżeli jest ono warunkiem zawarcia umowy i spełnienia wymogów wynikających z przepisów prawa; niepodanie tych danych osobowych skutkuje brakiem możliwości zawarcia umowy i realizacji obowiązków, którym podlega Administrator;

Osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych wniesienia skargi do Prezes UODO (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa) będącego organem nadzorczym w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. 

Opracowała: Karolina Kaczmarek - Inspektor Ochrony Danych


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

Aleja Akacjowa upamiętniająca bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Aleja Akacjowa upamiętniająca bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

Aleja Akacjowa upamiętniająca bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

To miejsce ma łączyć ludzi

Z inicjatywy pracowników Nadleśnictwa Bogdaniec oraz Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej powstała Aleja Akacjowa upamiętniająca kardynała Stefana Wyszyńskiego. Aleję tworzy: Tablica pamiątkowa  oraz  czternaście głazów z repliką Drogi Krzyżowej z Rywałdu, czyli miejsca , w którym w 1956 r. przetrzymywany był ksiądz kardynał Stefan Wyszyński i tam właśnie, na ścianie swojej celi klasztornej, własnoręcznie napisał drogę krzyżową. Przy każdym kamieniu posadzone są drzewka akacjowe.

Swoją obecnością uroczystość uświetnili Ksiądz Biskup Adrian Put, Dyrektor RDLP Szczecin Andrzej Szelążek, Kapelan Leśników - proboszcz Parafii Podwyższenia Krzyża w Trzebieży Mieczysław Wdowiak, proboszcz Parafii św. Michała Archanioła w Jeninie Zbigniew Bujanowski, proboszcz Parafii Braci Mniejszych Kapucynów w Gorzowie Wlkp o. Krzysztof Gajewski, Zastępca Wójta Gminy Bogdaniec Rafał Deptuła, przewodniczący Regionu Zachodniego ZLP w RP Jarosław Szałata, prezes Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej Renata Pieksza , a także Zespół Trębaczy Myśliwskich „Gorzowska Knieja”.  W uroczystości brali udział leśnicy z Nadleśnictwa Bogdaniec na czele z Nadleśniczym Piotrem Pietkunem oraz mieszkańcy gminy.

Posadzona Aleja Akacjowa jest kolejnym działaniem leśników z Nadleśnictwa Bogdaniec , wpisującym się w szeroko pojętą działalność edukacyjno-wizerunkową Lasów Państwowych. Dwie poprzednie posadzone  Aleje, to Aleja 100-cisów – powstała w 100 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę oraz Aleja 100 dębów- powstała w 100- rocznicę urodzin papieża Jana Pawła II.